Logo tasarımı, bir firmanın, kuruluşun, markanın ve ürünün en önemli görsel sembolüdür. Özet olarak bir insana isim konması gibi bir olaydır.

Bir insanın ismi nasıl ki ona hayat boyu eşlik ediyor, ilişkilerini, hayatını, kaderini nasıl etkiliyorsa, logo tasarımı da bir şirket için aynı şeydir.

Logo tasarımı, şirketin yaptığı iş, bulunduğu faaliyet alanı, ürün ya da hizmet kalitesi hakkında bilgilendirici olmalıdır. Çünkü şirketin yaptığı her iş bundan sonda o logo ile anılacaktır. İşte bu nedenledir ki ne kadar iyi bir logonuz varsa o kadar da iyi bir imaj ve görüntünüz var demektir.

Ancak bu bilgilendirmeyi yaparken doğrudan değil, kavramları, ikonları ve benzeri unsurları tabir yerindeyse “insanların gözüne sokarak” değil, “hissettirerek” yapmalıdır.

Starbucks'ın çift kuyruklu deniz kızından Nike'ın "swoosh" sembolüne kadar dünyanın en büyük şirketleri logolarına fazlasıyla özen gösteriyor. Çoğu insan için bu tür firmaların logolarını görmek, isimlerini görmelerine gerek kalmadan zihinlerinde o şirketin oluşmasını sağlıyor. Popüler fast-food zincirinin ünlü altın kemerlerini veya belirli bir bilgisayar şirketini temsil eden ucundan ısırık alınmış elmayı düşünün. Anında tanınma bu tip firmalar için bulunmaz bir nimettir. Aralarında 2000 yılında bugünkü ayçiçekli logosu için 136 Milyon İngiliz Sterlini ödeyen İngiliz petrol grubu BP'nin de bulunduğu pek çok çokuluslu şirket bu nedenle milyonlar harcayabiliyor. Logoları sadece isimlerinin stilize bir şekilde yazılmasından oluşan aynı büyüklükteki farklı firmalar ise yeni bir font veya renk için yüzbinler ödeyebiliyor.


Yavaş Yavaş Isınma

Eğer şirketiniz için anında beğendiğiniz ve değerlerinizle örtüşen bir logo size sunulursa, ona uzun uzun baktıktan sonra çöpe atıp baştan başlamanız en akıllıcası olur. Bu New Yorklu grafik tasarım firması CGH'den Sagi Haviv'in görüşü. Haviv, "İlk görüşte aşk diye birşey yoktur. İyi bir logo, iyi bir sembol, zaman geçtikçe anlam ve güç kazanır." diyor. CGH son 50 yılın en çok tanınan Amerikan logolarından bazılarına imza attı: Chase Bankası, National Geographic, Mobile, NBC ve HarperCollins gibi. Ama Haviv'in CGH'deki deneyimine göre bazı müşteriler şimdi dünyaca tanınan logolarını istemeden ve itirazlarla kabul ettiler. Haviv, "Müşterilerimize hatırlatıyoruz ve her sunumu - ilk görüşte aşk diye birşey yoktur - diyerek başlatıyoruz." diyor. Örneğin yakın zamanda büyük bir şirkete yaptıkları prezantasyonda müşterinin 2 numaralı seçenek dışında diğer 6 tasarımı beğendiğini söylüyor. "2 saat sonra, sunumun sonunda, 2 numaralı tasarımı istiyordu ve başka birşey duymak istemiyordu. Bu yüzden tasarımcı ile müşteri arasındaki ilişki son derece önemlidir." 

Haviv'e göre iyi bir logo için 3 temel gereksinim var: 

  • Şirkete uygun olmalı, 
  • Akılda kalmalı,
  • Formu basit olmalı,

Ve ekliyor:"Dördüncü bir madde daha eklemek istiyorum. "

  • Konsepti orjinal olmalı.