SEO, hayatımıza girdiği ilk günden beri sürekli olarak değişim göstermiştir. Bu durumun en temel sebebi tabi ki arama motorlarının kullanıcıların faydasına olacak şekilde kendini sürekli güncellemelerinden dolayı algoritmalarının sürekli değişmesidir. 

Günümüzde 200'den fazla SEO kriteri varken bir yapılacaklar listesi gibi tek tek ve aynı şekilde uygulayarak yükselmiyor tabi ki siteler, her kriterin içinde farklı varyasyonlar ve süreçler olabiliyor.

Bu farklı varyasyon ve süreçler de bambaşka ilerleyen SEO süreçleri ortaya çıkarıyor. Sizin asla yapmam dediğinizi yaparak arama motorlarında üst sıralara çıkmış kişileri duyabilirsiniz. Temeller her ne kadar aynı olsa bile binanın çatısını farklı tarzlarda yapmışlar ve en üst sıraya çıkmışlardır.



Bu Bir Balık Avı

Bir çok balıkçı var. Bazısı yem, bazısı kapan kullanır. Kimileri oltayla, kimileri ise ağ ile çıkar ava, yine bazıları sahil kıyıdan avlanırken, bazıları ise kayıklarla açılır. Bu örnekleri daha fazla genişletebiliriz.

Böyle farklı yöntemlerin sonucunda farklı türde balıklar yakalanabildiği gibi her sektörde farklı taktikler uygulanabiliyor. Ya da daha zorlu kelimeler için ek önlemler almamız gerekiyor. Yine örneğimize dönecek olursak, her balık sahil kenarına yaklaşmadığı için bazen kayıkla açılmamız gerekebiliyor.

Bunca farklı SEO taktikleri aslında daha çok planlama ile alakalıdır. Sektörümüze, rekabetimize, ürünümüze ve pazarlama stratejimize göre kendimize özel bir yol oluşturarak o yoldan ilerlememiz gerekiyor. 

Bu bize özel yolun belirlenmesinde bazı kriterler etkilidir;


Araştırma ve Tecrübe

Elimizde bir proje var ve bu proje için planlama yapmamız gerekiyor; önce sektör hakkında bir araştırma yapmamız doğru olur. Bu araştırma ile sektördeki rekabeti belirlemiş, anahtar kelimelerimizi oluşturmuş ve rakiplerimizin ne durumda ve nasıl SEO yaptıklarını ortalama bir şekilde anlamış oluruz. Bu aşamada devreye tecrübe girer ve tüm bu araştırmalara göre bir strateji belirlenir. Blog yazıları, backlinkler vs. hepsinin nasıl yapılacağı planlanır.

Eğer hiç tecrübemiz yoksa yine araştırma ve tahmin yeteneklerimizi kullanarak yola çıkabiliriz. En nihayetinde hiç kimse SEO uzmanı olarak dünyaya gelmiyor. Bu şekilde ilerisi için tecrübe edinebiliriz.


Farklı Varyasyonların Kıyaslanması

Rakiplerimizi araştırdık ve onlarında hatrı sayılır bir bilgiye sahip olduk, uyguladıkları yöntemleri çözmüş bile sayılabiliriz. Ama onların kullandığı yöntemlerin aynısını kullanmak zorunda değiliz. Onlarla rekabet edebilmek adına benzer yöntemler belirleyebiliriz ama farklı varyasyonlar ortaya koyarak, denemeler yaparak ve daha kaliteli işler çıkarak kendimizi çok daha ileri taşıyabiliriz.


Zaman ve Şartlara Göre Değişim

Araştırmamızı tamamladık, tecrübemizle veya denemelerle de olsa kendimize ait bir SEO yöntemi hazırladık ve uygulamaya başladık. Buradaki en önemli olabilecek nokta ise "durağan" olamamaktır. Sürekli olarak kendimizi ve rakiplerimizi gözden geçirmeli ve araştırma adımına sık sık dönmeliyiz. Çünkü bizim yaptığımız gibi rakiplerimizde yerinde durmayacaktır, onlarda kendilerine göre farklı yollar izleyecekler ve önümüze geçmeye çalışacaklardır, ya da bizi önlerine geçirmemeye.

Bu nedenle ara sıra yöntemlerimizi değiştirmemizde bir sakınca olmayacaktır. Zaten sürekli aynı şekilde ve aynı şeyleri yaparak ilerlemek başta Google olmak üzere arama motorlarına çokta doğal gelmeyecektir.

Düzenli bir şekilde farklı aksiyonlara girmek, belki bir tasarım değişikliği ya da ürün veya hizmetlerimizde farklı kampanyalar oluşturmak bizi üst sıralara taşıyabilir. Bu tip aksiyonlar arama motorlarının gözünde farklılıklar oluşturabileceği için bizim için çok faydalı olabilir.