İletişim ve pazarlama çalışmaları yapılırken renklerin etkisi oldukça önemlidir ve müşteriye satın almada yardımcı olur. Biz insanlar gibi renklerin de kişi psikolojisi üzerinde etkileri vardır. Bizler farkında olmasak da renkler bilinç altımızı etkiler ve bazı mesajlar verir. 

Örneğin kırmızı iştah açıcı bir renktir ve genelde gıda sektöründe kullanılır ve bu bizde satın alma yani yeme ihtiyacı uyandırır.

Renk tüketicinin satın almayı düşündüğü mal veya hizmeti tanımasına yardım eden önemli bir özellik.

Dolayısıyla markaların kullanacakları logo ve renkler şirket vizyonunu ve tüketicide yaratmak istediği etkiyi yansıtabilmelidir. 

İnsanın bir ürünü almaya karar verdiği sürenin 1/3’ünde renkler etkili olduğunu görülmüştür. Bu nedenle ürün ambalajları ve şirket reklamlarımızda kullandığımız renkler önem kazanıyor.

Bu bağlamda baktığımızda renklerin genel bir algılanışı olduğunu görüyoruz.

Kırmızı heyecanlı ve aynı zamanda açlık hissi uyandıran bir renktir ve Nestle , Mc Donald’s , Coca Cola  gibi birçok dev firmaların logolarıyla özdeşleşmiştir. Beyaz ise hepimizin bildiği gibi saflığı temizliği temsil eder. Kozmetik ve temizlik ürünlerinde bu nedenle beyaz sıklıkla kullanılır.

Yeşil sakinliği ve serinliği hissettiren bir renktir ve güven verir yine birçok bankaların logolarında yer almıştır; Garanti, TEB gibi

Sarı ise dikkat çekmek için ya da uyarı amaçlı da kullanılan bir renktir. O nedenle dünyada taksi rengi sarıdır, ayrıca sarı lüksün zenginliğinde sembolüdür. 

Mavi kan akışını yavaşlatan ve rahatlatıcı etkisi olan bir renktir. Özgürlüğü sonsuzluğu ifade eder. Soğuk bir renk olduğundan soğuk içecek markalarında sıkça karşılaştığımız bir renktir. Pepsi gibi.

Kozmik bir renk olarak kabul edilen lacivert ise sonsuzluğu ve verimliliği temsil eder. Bu yüzdendir ki dünyada çoğu firmanın logolarında görülür. Hilton logosunu laciverte çevirirken büyük kuruluş imajı çizer.

Unutulmamalıdır ki İlk intiba son derece önemlidir ve yalnızca 15 saniye’de ilk gördüğünüz kişi hakkında genel bir kanınız/kararınız olur. Bir ürün ve/veya Marka içinde aynı şey geçerli. Simsiyah renkleri kullanmış bir restaurantı gördünüz mü hiç?